دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

  بررسی آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

ایجاد واحدهای عظیم

ازدیاد فروش باعث ایجاد شرکت­های بزرگ تولیدی و بازرگانی می­شود که برای اداره­ی امور خود به مدیران لایق و مهندسان و کارمندان تحصیل کرده و متخصص احتیاج دارند. در نتیجه، سطح آگاهی­ها و درآمدها بالا می­رود؛ برای مثال می­توان به مقایسه­ی حقوق و دانش کارمندان شرکت­ها در بیست سال قبل و امروز اشاره کرد (حسینی، 1387).

تبلیغات باعث ایجاد میل به داشتن اشیا یا خدمات می­شود و تشدید میل، ایجاد احتیاج می­کند. ایجاد میل و احتیاج به ­صورت تغییـر در سلیقه، آداب و رسوم، اعتقادات و خلاصه طرز زندگی مـردم بروز می­کند. نتیجه این­که مردم ایـران به­ جای خرید فرش، زمین، طلا، نقره و جمع­آوری پول و نظایر این­ها، اکنون اتومبیل، یخچال، آبگرمکن، کولر، رادیو و تلویزیون می­خرند، به ­جای زندگی در خانه­های گلی و قدیمی، در آپارتمان زندگی می­کنند و لوازم راحت و زیبای منزل را تنها برای میهمان نمی­گذارند، غذای بسیار بهتری می­خورند و نمی­توان منکر تأثیر مهم تبلیغات، در این تغییرات بود.

 

در این سایت فقط تکه هایی از این مطلب درج می شود که ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت کلمات به هم بریزد یا شکل ها درج نشود

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

ولی برای دانلود فایل اصلی با فرمت ورد حاوی تمامی قسمت ها با منابع کامل

به سایت مرجع

www.homatez.com

مراجعه نمایید

 

ثقل

2-7- روش­های اجـرای تبلیغات  

کشورهای مختلف، نه تنها به زبان­های متفاوت تکلم می­کنند، بلکه تفاوت­های اساسی بین شرایط اقتصادی، مذهب، فرهنگ، محیط زندگی و مقررات دولتی آن­ها وجود دارد. با این وجود، تلاش در راه ارتباطات بازاریابی باید موفق باشد تا با این بازارهای متفاوت، ارتباط برقرار کرده و با ایجاد حس اعتماد و اطمینان در آن­ها، شرکت و کالاهای خود را به آن­ها معرفی کند. تبلیغات یکی از راه­های برقراری ارتباط بین­المللی است. فشردگی رقابت در بازارهای صادراتی باعث مشکل­تر شدن ارتباط خواهد شد. گذشته از این، میزان استقبال مردم از رسانه­های گروهی یک کشور نیز باعث دشوارتر شدن ارتباط بازاریابی صادراتی است. مشکل دیگر این است که در برخی از کشورهای جهان سوم تعداد سازمان­های تبلیغاتی بسیار محدود بوده و در مواردی اصلاً وجود ندارد (دهقانی، 1382).

به اعتقاد گیسر[1] (1991) آمیخته­ی تبلیغاتی مرتب از چهار عنصر آگهی، فروش شخصی، ارتقای فروش و روابط عمومی است (بسته­بندی را هم می­توان جزیی از آمیخته تبلیغاتی محسوب کرد). آنان چهار عنصر مزبور را به شرح زیر تعریف کرده­اند

 

2-7-1-آگهی

 آگهی هر نوع تبلیغ غیرشخصی درباره اندیشه­ها، کالاها یا خدماتی است که بابت آن، پولی پرداخت شود. مشخص است که آگهی از رسانه­های گروهی پخش می­شود تا عده­ی زیادی در جریان قرار بگیرند و آگهی­دهنده تا حد بسیار زیاد بر پیامی که ارایه می­شود، کنترل دارد.

2-7-2-فروش شخصی

فروش شخصی ارایه­ی کالا به مشتریان احتمالی همراه با توضیحات شفاهی به منظور به فروش رساندن کالا است. در این وسیله­ی بسیار انعطاف­پذیر تبلیغ، می­توان برای آگاه کردن گروهی که عملاً در زمان ارایه­ی کالا حضور دارند، محتوای سخن را تغییر داد. فروش شخصی برای بالا بردن سطح فروش کالاهایی که در ساخت آن­ها تکنیک بالا به­کار گرفته شده، تأثیر مهم داشته است به ویژه در مواردی که نحوه­ی پرداخت و ترتیبات دیگر باید با شخص مشتری حل ­و فصل شود.

1- Gisser

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق


هدف کلی پژوهش این است که نقش هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز بررسی و آزمون شود. اهداف ویژه­ی تحقیق، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به منظور یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.