دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

  بررسی آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

تعیین شاخص­های مناسب برای انتخاب رسانه و پیام

 بدیهی است که هدف­گذاری، شاخص­های مناسبی را برای انتخاب رسانه و پیام فراهم می­کند.

 

 

در این سایت فقط تکه هایی از این مطلب درج می شود که ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت کلمات به هم بریزد یا شکل ها درج نشود

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

ولی برای دانلود فایل اصلی با فرمت ورد حاوی تمامی قسمت ها با منابع کامل

به سایت مرجع

www.homatez.com

مراجعه نمایید

 

ثقل

تبلیغات بر حسب هدف آن­ها به سه دسته­ی زیر تقسیم می­شوند (گرگی­زاده، 1389):

1) تبلیغات اطلاعی. هدف از این نوع تبلیغات در مراحل اولیه­ی ورود کالا به بازار، به­ وجود آوردن شناخت تقاضای اولیه است.

2) تبلیغات ترغیب­کننده. این نوع تبلیغات در مرحلـه­ی رقابت مؤثـر است. بعضی از تبلیغات ترغیب­کننده، به صـورت تبلیغات “مقایسه­ای” اجـرا می­شوند که عملکـرد دو یا چنـد کـالا را به مصرف­کنندگان نشان می­دهند و آنان را به انتخاب ترغیب می­کنند.

3) تبلیغات یادآوری. این نوع تبلیغ در مرحله­ی بلوغ کالا اهمیت بسیاری دارد و هدف از انجام آن این است که مصرف­کننده را به تفکر در مورد کالا وادار ­کند و کالا را در ذهن مصرف­کننده زنده نگه می­دارد.

 

2-6- اثرات تبلیغات

تبلیغات دارای سه اثر بسیار مهم زیر است:

 

2-6-1- ایجاد احتیاج

 تبلیغات مکرر باعث ایجاد نیاز، میل و احتیاج در جامعه می­شود و افراد، علاقه­مند به داشتن چیزهایی می­شوند که در گذشته به آن­ها بی­اعتنا بوده­اند؛ مانند آبگرمکن، یخچال و اتومبیل در ایران. افراد برای ارضای این احتیاج­ها فعالیت بیشتری می­کنند تا درآمد بیشتری داشته باشند. در نتیجه، سطح زندگی بالا می­رود (استحمام بیشتر، غذای سالم­تر، مسافرت بیشتر و زندگی حرفه­ای­تر).

 

2-6-2- افزایش فروش

 نتیجه­ی مسلم اثر تبلیغات ازدیاد فروش و تولید است که باعث کم ­شدن مخارج تولید می­شود؛ زیرا، در تولید بیشتر، هزینه­ی ساخت هر واحد کمتر می­شود.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

هدف کلی پژوهش این است که نقش هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز بررسی و آزمون شود. اهداف ویژه­ی تحقیق، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به منظور یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.