دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

  بررسی آثار تبلیغات بر افزایش فروش شرکت های فعال در صنایع مواد غذای

قسمتی از متن پایان نامه :

اهمیت تبلیغات

اعتقاد بر این است که تبلیغات مثبت عامل موثری در جذب مشتریان جدید است. ادبیات معتبر و قابل توجهی درباره­ی اهمیت تبلیغات در زمینه­ی بازاریابی و رفتار مصرف­کننده وجود دارد. ارزش تبلیغات زمانی معلوم می­شود که پیامدها و آثار آن روی خریداران بالقوه و واقعی مشاهده شود. تفسیرهای مثبت از سوی مشتریان خشنود می­تواند موجب افزایش خریدها شود در حالی که تفسیرهای منفی از سوی مشتریان ناخشنود می­تواند به کاهش خریدها منجر شود (شاه و استارک[1]، 2004).

مبانی نظری زیادی وجود دارد که نشان می­دهد تبلیغات بر رفتار مصرف­کنندگان تأثیر می­گذارد. تبلیغات مثبت سبب کاهش مخارج بازاریابی می­شود و اگر بتوان مشتریان جدید را جذب کرد، باعث افزایش درآمد می­شود. با توجه به رابطه­ی بین رضایت مشتـری و تبلیغات، برخی از محققان اظهار داشته­اند که شکل این رابطه در سطوح مختلف رضایت، متفاوت است. به عنوان مثال، هارت[2] و همکارانش (1996) معتقد هستند مشتریانی که تجربه­ی بدی داشته­اند، حداقل این موضوع را به 11 نفر و آنان که تجربه­ی خوبی داشته­اند، آن را برای 6 نفر تعریف می­کنند. همچنین مجله­ی فورچون (1997) گزارش کرد طبق تحقیقات انجام شده افراد تجربیات خوب خود را به 8 نفر و در رابطه با تجربیات منفی حداقل برای 20 نفر بازگو می­کنند. از تبلیغات به عنوان عامل مؤثری در کاهش ریسک مصرف­کنندگان به هنگام تصمیم­گیری درباره­ی خرید نیز یاد کرده­اند. درباره­ی تأثیر تبلیغات بر خدمات نیز مطالعات زیادی صورت گرفته است. تبلیغات مثبت وسیله­ای ارزشمند برای ارتقـای محصولات و خدمات شرکت­های تجاری به شمار می­رود. بنابراین، اهمیت تبلیغات برای شرکت­های خدماتی نیز به اثبات رسیده است و حتی تبلیغات برای خدمات مهم­تر از کالاها تلقی می­شود (کاندو، کورکارنی و مورتی[3]، 2008).

 

 

2-5- اهـداف تبلیغات

هدف از تبلیغات، معرفی محصولات به مشتریان است و مشتریان بر اساس تبلیغات انجام گرفته، با کیفیت، قیمت و خدمات شرکت­ها آشنا می­شوند. به طور کلی، تبلیغات تأثیر مستقیم بر فروش دارد و افزایش میزان فروش نیز بر سود شرکت­ها مؤثر است (رابینسون و چانگ[4]، 1996).

به طور کلی، هدف از تبلیغات، ارایه­ی اطلاعات، ترغیب افراد یا یادآوری است. در تبلیغات با ارایه­ی اطلاعات، بنگاه اقتصادی و محصولات آن معرفی می­شوند. هدف تبلیغات این است که اولویت مشتریان را نسبت به محصولات تغییر دهد. در تبلیغات با هدف یادآوری، بر ویژگی­های محصول دوباره تأکید و معمولاً از این نوع تبلیغ در مراحل پایانی عمر محصول استفاده می­شود. به طور کلی، می­توان گفت هر محصولی در چرخه­ی عمر خود، نیازمند اهداف تبلیغاتی متفاوت است (فلاحی و دهقانی، 1389).

در این سایت فقط تکه هایی از این مطلب درج می شود که ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت کلمات به هم بریزد یا شکل ها درج نشود

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

ولی برای دانلود فایل اصلی با فرمت ورد حاوی تمامی قسمت ها با منابع کامل

به سایت مرجع

www.homatez.com

مراجعه نمایید

 

ثقل

به اعتقاد حسینی (1387) هدف از تبلیغ تنها شناساندن کـالا نیست و شرکت­های بازرگـانی هرگـز بی­نیاز از تبلیغات نیستند؛ زیرا فروش هرگز به نقطه اشباع نمی­رسد. تبلیغات می­تواند هدف­های متفاوتی داشته باشد که مهم­ترین آن­ها به­شرح زیر است:

4- Shah, and Stark


1- Hurt et al

2- Kundu, Kurkarni and Murthy

3- Robinson and chang

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف تحقیق

هدف کلی پژوهش این است که نقش هزینه­های تبلیغات در رشد فروش محصولات مواد غذایی در شرکت­های صنعت مواد غذایی در سطح شهر اهواز بررسی و آزمون شود. اهداف ویژه­ی تحقیق، ارائه­ی نتایج کاربردی در خصوص تاثیر تبلیغات بر فروش محصولات یاد شده به مدیران، سرمایه­گذاران و کارشناسان بازاریابی به منظور یاری آنان در اتخاذ تصمیم­های مالی به موقع، صحیح و معقول می­باشد.